joi, 9 ianuarie 2014

Poziție publică Edu Lab Romania față de cazul învățătoarei Dana Blându


Referitor la cazul învățătoarei Dana Blându, care a cerut bani părinților pentru a face cadouri personalului didactic și nedidactic al Școlii nr.10 Maria Rossetti din București, Edu Lab Romania are următoarea poziție publică:








  1.  Limbajul, atitudinea și comportamentul dnei Blându au demonstrat fără echivoc că aceasta nu se încadrează în profilul moral și profesional al unui cadru didactic din România și de oriunde din lume.
  2. Doamna învățătoare Blându a încălcat flagrant atât Regulamentul de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar din România -  http://www.edu.ro/index.php/articles/c21, cât și ROI al școlii în care este angajată - http://www.sgmr.ro/scoala/politica-de-disciplina/.
  3. Modalitatea legală de soluționare a acestei probleme este una care ține de acțiunea unității școlare – se constituie o comisie de cercetare, se întocmește un raport care se prezintă Consiliului profesoral al școlii, care ia apoi decizia privind sancționarea.
  4. În acest caz, ținând cont de gravitatea faptelor, sancțiunea Consiliului profesoral al Școlii nr 10 ar trebui să fie una severă, punându-se probabil în discuție și excluderea din învățământ a dnei Blându.
  5. Până la soluționarea problemei, pentru a se evita disconfortul psihic al copiilor, Consiliul de administrație al școlii ar trebui să identifice soluții de suspendare a activității dnei Blându la clasa pe care o coordonează.
  6. Cazul este o problemă a școlii în care este angajată dna Blându și el trebuie rezolvat de școala respectivă și nu de alte instituții sau structuri, existând în acest sens toate reglementările și instrumentele necesare.
  7. Rezolvarea corectă a acestui caz va fi și un test pentru modul în care membrii comunității educaționale a Școlii nr 10 respectă misiunea pe care și-au asumat-o și care conține, printre altele, și mențiunea referitoare la respectarea valorilor societății noastre - http://www.sgmr.ro/scoala/prezentare/
  8.  În acest caz, se poate constata și o exercitare deficitară a funcțiilor de management – un director  trebuie să știe ce se întâmplă în școala lui și, în acest sens, e nevoie să comunice permanent cu părinții și să utilizeze instrumente de monitorizare și  evaluare care să prevină apariția unor astfel de cazuri.
  9. Părinții din această școală și din multe altele din țară trebuie să înceapă să se implice în mod activ și curajos în activitatea școlii, organizându-se în mod responsabil în Consiliul reprezentativ al părinților, organism care, conform reglementărilor în vigoare, este sub controlul total al părinților și poate impune respectarea drepturilor pe care aceștia le au în relația cu școala (cap. V din Regulamentul de organizare și funcționare a învățământului preuniversitar din România -  http://www.edu.ro/index.php/articles/c21).
  10. Acest caz nu trebuie să conducă la blamarea întregului corp profesoral din România, format în cea mai mare parte din persoane oneste, serioase și responsabile, cărora mulți le datorează cariera și un mod de viață bazat pe principii corecte.

    Anca Tîrcă
    Director Edu Lab Romania

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu