miercuri, 12 februarie 2014

Profesori care inspiră - Rudolf Kuttesch


Rudolf Kuttesch este profesor de arte plastice la Școala gimnazială din comuna Izbiceni, județul Olt și mărturisește despre sine următoarele:
Sunt de etnie germană. M-am născut în Sân Nicolau Mare, judetul Timis. Am absolvit Facultatea de Arte Plastice din Timisoara, în 1975. La nivelul judetului Olt, noi vroiam să facem Uniunea Artistilor Plastici, noi însemnând câtiva tineri din acea vreme: Nicolae Trută, Cristina Botez, Ion Iovan. Acestia au venit înaintea mea cu un an si mi-au spus să-mi aleg orice localitate din acest judet. Întâmplător, am văzut într-un ziar al vremii o chemare la întrecere a primarului din comuna Izbiceni. Si mi-a rămas în minte comuna Izbiceni. La repartitie, am ales această comună. Aici mi-am cunoscut sotia si am rămas aici, încă din 1975. Aveam în jur de 22 de ani…

Rudolf Kuttesch este și redactorul șef al unei reviste culturale de mare clasă, care se editează în Izbiceni  – Target 01 și, foarte important, coordonatorul patrulei de reciclare a școlii, devenită cunoscută la nivel național, în anul 2013.

Premierea Patrulei școlii în 2013
Patrula în fața școlii
Cu o cantitate record de 12.100 kg de deseuri de echipamente electrice și electronice colectate (DEEE), patrula de reciclare a Scolii gimnaziale din Izbiceni a urcat anul trecut pe podiumul concursului desfășurat de Asociația Română pentru Reciclare RoRec cu următoarele premii:
- premiul național pentru cea mai mare cantitate DEEE colectată pe țară de o unitate de învătământ 
- premiul național pentru cea mai mare cantitate DEEE colectată /elev înscris în program 
- premiul județean pentru cea mai mare cantitate DEEE colectată /elev înscris în program.



Cum a reușit profesorul Rudolf Kuttesch să-i mobilizeze pe copii și pe părinții lor să colecteze această cantitate record?

Uitați așa:
Am crezut în această acţiune și am dus până la capăt fiecare activitate, am făcut ca fiecare rotiţă din acest angrenaj să funcţioneze eficient. Am stimulat emulaţia dintre elevi, ba chiar dintre familiile lor. I-am mobilizat prin exemplul personal, dezbaterea corectă şi sinceră a tuturor problemelor, le-am impus seriozitate si perseverenţă. Fiecare elev din clasa mea ţine legătura zilnic cu colegii din celelalte clase. Am tipărit fluturaşi de informare pe care agenții Patrulei i-au împărţit concetăţenilor în câteva duminici la rând în pieţele din Izbiceni. Am utilizat TV prin cablu, precum şi echipe de elevi „din casă în casă”.  

Și încă ceva foarte important: copiii s-au distrat grozav prin activitățile creative pe teme ecologice pe care le-a propus profesorul lor.

Holul școlii
Tot în Izbiceni există și un Club al elevilor, un Centru Cultural în care au loc evenimente de marcă la nivel național și în care suțin spectacole artiști renumiți (Tudor Gheorghe, Cristina Deleanu, Eugen Cristea etc.), un post local de radio, o gazetă, un centru info-angajare și o bibliotecă care poartă numele poetului Ion. Stratan.

Sediul revistei Target 01


Redactorii gazetei locale
http://www.izbiceniolt.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu